kikas-2.jpg
Jutustus

MIKS PEAKSID ETTEVÕTTED TURUNDAMISEGA JÄTKAMA?

COVID 19 kriisi ajal otsustasid paljud ettevõtted radikaalsel moel vähendada turunduse eelarvet. Selline käitumine teeb need ettevõtted konkurentidele ja üldistele turumuutustele haavatavaks.

  • Paljud uuringud näitavad, et ettevõtted, mis jätkavad sama turunduse eelarvega või suurendavad seda, tulevad majanduskriisist välja võitjatena
  • Turunduse eelarve suurendamine annab võimaluse tõsta nende ettevõtete turuosa ja säilitada see tase ka peale majanduse taastumist
  • Max 20 % lisa turunduse eelarvele võib tõsta turuosalust 0,5 %. Üle 20 % lisa turunduse eelarvele võib tõsta turuosalust 0,9%

EELARVE KÄRPIMISE PIKAAJALINE MÕJU

Ettevõttel, kes vähendab kriisi ajal investeeringuid turundusse 50% võrra, võib nende toodete müügiosa (SOM – share of market) taastamine kohalikul turul aega võtta kuni kaks aastat.

Samas ettevõtted, kes suurendavad kriisi ajal turul oma nähtavust, võivad oma toodete või teenuste müügiosa (SOM) esimese 2 aasta jooksul pärast majanduse taastumist kolmekordistada.

Reklaamikulu kärpimine säästab raha lühiajaliselt, kuid mõjutab müügitulemusi negatiivselt veel pikka aega. Samuti raskendab see turupositsiooni tagasi võita. Peale esimest aastat mõjutab eelarve kärpimine müügitulemusi veel järgmised 2-5 aastat.

Näiteid ettevõtetest, kes on otsustanud nähtavust säilitada või kasvatada:

unnamed.jpg

The best marketers will be upping, not cutting their budgets.

Mark Ritson, 2020

ERILINE AEG PAKUB UUSI VÕIMALUSI

Käesolev aeg võimaldab ettevõtetel turuosa säilitada või seda isegi suurendada. Oluline on teada, et üldine turundus langeb, mis omakorda vähendab reklaamimüra. See teeb aga kestvad reklaamid veelgi efektiivsemaks.

Konkurendid vähendavad eelarvet- loodame, et sina seda ei tee! Jätkuv turundamine aitab säilitada juba saavutatud turuosa ka peale majanduse taastumist.

Allikad: Dentsu Aegis Network, 2020; Ritson, M. 2020. Marketing Week; WARC. How to win during and after a recession David Dixon, Sebastian Shapiro and Nicole; Vizard. S, 2020. Marketing week